18 Mayıs 2010 Salı

Ahmed Arif hayatı ve şiirleri


Ahmed Arif

Diyarbakır'da doğdu. Ankara'da Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi'nde öğrenciyken TCK'nin 141. maddesine muhalefette bulunduğu savıyla tutuklandı (1950). İki yıl sonra aynı savla yargılanarak hüküm giydi, hapiste yattı. Mahkumiyet hayatı iki yıl sürdü. Ankara'ya yerleşerek gazetecilik mesleğini seçti. 1991'de aynı kentte öldü.

Tek şiir kitabı:

Hasretinden Prangalar Eskittim (1968).

"...başta Nazım Hikmet olmak üzere, toplumcu şiirimizin ortak değerlerinin, hece şiiri, aruz ve halk şiirimizin yoğun, köklü bir sentezi...'' (Ataol Behramoğlu, 1991)

Ahmet Necdet,
Modern Türk Şiiri
Yönelimler, Tanıklıklar, Örnekler
Broy Yayınevi, Ekim 1993.

Ahmed Arif
1 Akşam Erken İner Mahpushaneye
2 Anadolu
3 Ay Karanlık
4 Bir Akşam Üstüdür
5 Bu Zindan, Bu Kırgın, Bu Can Pazarı
6 Diyarbekir Kalesinden Notlar Ve Adiloş Bebenin Ninnisi
7 Hani Kurşun Sıksan Geçmez Geceden
8 Hasretinden Prangalar Eskittim
9 İçerde
10 Kalbim Dinamit Kuyusu
11 Kara
12 Karanfil Sokağı
13 Leylim - Leylim
14 Merhaba
15 Onur Da Ağlar
16 Otuzüç Kurşun
17 Rustemo
18 Sevdan Beni
19 Suskun
20 Togliatti
21 Tutuklu
22 Unutamadığım
23 Uy Havar
24 Vay Kurban
25 Yalnız Değiliz
26 Yurdum Benim, Şahdamarım
27 Zulüm

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder